decockiesincanada.reismee.nl

Dag 11, 12, 13 en 14

Dag 11:
Vandaag varen we terug naar het vaste land en rijden we naar Whistler. Het is een dagje van kilometers maken. Aan het einde van de dag komen we aan in Whistler. Whistler is een populaire wintersportplaats en zo ziet het er ook echt uit. In de zomer is het er druk met mountainbikers, zipliners en toeristen die naar het voormalig olympisch dorp komen kijken. Wij reserveren hier alvast een deelname aan de zipline voor morgen vroeg.

Dag 12:
We zijn al vroeg op en maken ons klaar voor deelname aan een paar kilometer zipline. We worden in een tuigje gehesen dat ons veiligheid moet bieden als we honderd meter boven de grond over een stalen kabel suisen van de ene bergtop naar de andere. Met een groepje van 9 fanatiekelingen en 2 gidsen stappen we eerst in een skilift die ons naar boven brengt. Dat voelt heel raar, in een skilift zonder ski’s. Te voet volgen we daarna een pad door het bos dat ons naar onze eerste zipline brengt. Plotseling zien we naast ons op het pad twee kleine beren achter een dikke boomstam staan. Het zijn twee kleine zwarte beren die op het moment dat ze ons zien zich al spelend verplaatsen naar een plek wat hoger in het bos. Onze gids vraagt ons om stil te blijven staan, voor ons op het pad verschijnt in eens moeder beer. We staan ongeveer drie meter van deze grote beer verwijderd. Ze kijkt ons onderzoekend aan, kijkt nog eens in de richting van haar twee kleintjes die wat hogerop van achter een boom het hele tafereel aanschouwen. Pffff.....het lijkt erop dat moeder beer ons groepje vertrouwd. Dan loopt ze langzaam verder omhoog het bos in. De adrinaline is nu al hoog en dan hebben we nog niet eens een zipline gehad. Geweldig! De 5 ziplines over de bossen, het water en het prachtige natuurgebied zijn spectaculair. Deze foto’s hiervan volgen later omdat ze of op onze nep go-pro (die kan ik pas thuis overzetten) staan of door de organisatie zijn gemaakt. Na al deze avontuurlijke spanning rijden we over de Gold Rush Trail door naar Cache Creek. Cache Creek is omgeven door droog grasland en ranches. Het ziet er hier en daar verlaten uit en het is een bijzonder woestijnlandschap. Aan het einde van de dag parkeren we onze camper op het terrein van de Hat Creek Ranch waar een nachtje slapen.

Dag 13:
Als we wakker worden staan er twee paarden voor onze camper. Hat Creek Ranch is een klein openlucht museum er staat o.a nog een oud roadhouse uit 1860. In die tijd was hier een populaire stop voor mijnwerkers en reizigers die per trein, huifkar of koets. Vandaag verlaten we via de historische Cariboo Wagon road, (zonder goud) deze dead valley en rijden we verder naar Clearwater.

Dag 14:
In Clearwater staan we opnieuw op een campground bij de paarden. Ondanks dat wij zelf niet veel met paarden hebben, is het in dit landschap wel een prachtig uitzicht. Onze campground ligt in het Wells Gray Provincial Park. De bijnaam van dit park is; Waterfall Park. Dit is niet voor niets: er zijn zo’n 50 watervallen te vinden in alle soorten en maten. Vandaag hebben we de hele dag om deze prachtige natuur te bekijken. Het is werkelijk ontzettend mooi. We zien de Helmcken Falls, Dawson Falls, Spahats Creek Falls nog wat kleinere watervallen en tot slot volgen we het wandelpad naar de Moul Falls. Dit is een pittige wandeling van ruim een uur heen (dus ook weer terug) door het bos over minst comfartabele paden. Maar, het was het absoluut waard! Een prachtige waterval met regenboog en,... je kan onder de waterval doorlopen. Het is werkelijk een bizar mooi plekje op aarde.

Als het hier nu niet lukt om de fotos te laden dan volgen ze later bij betere wifi.

Miranda

Jongens wat mooi! En wat een ervaringen. Dit is herinneringen maken!