decockiesincanada.reismee.nl

Dag 8, 9 en 10

Dag 8; Vandaag rijden we van Black Creek naar Telegraph Cove. Onder weg stoppen we een paar keer om wat foto's te maken. Telegraph Cove ligt letterlijk in the middle of no where. Het is een klein dorpje dat bestaat uit 12 historische paalwoningen die je doen herinneren aan vroegere tijden toen Telegraph Cove bekend stond om zijn houtzagerij en zalmkwekerij. Het plaatsje is werkelijk prachtig! We staan op een kleine gezellige camping in het bos en worden bij aankomst gewaarschuwd dat er een moeder beer met haar kleintje rondom de camping loopt. Dus met andere woorden, geen voedsel buiten de camper laten slingeren.

Dag 9; Eindelijk! Vandaag is het dan zover, we gaan op Grizzlybear expedition met Tide Rip Grizzly Tours. Om 05:45 uur staan we op. We mogen geen deo, parfum of andere sterke geuren op doen voor deze tour. Om 06:45 uur stappen we met 10 personen op een bootje en beginnen we aan onze dagtocht. Het is ruim 2 uur varen naar het fjord genaamd; Knight Inlet, een mooi stukje puur en ongerepte natuur waar een aantal Grizzly beren leven. Onderweg zien we zeearends, little dolfins en genieten we van de schitterende omgeving en mooie natuur. Nog voor we bij de Knight Inlet zijn hebben we al een Grizzly beer gezien. Bij de Knight Inlet stappen we over op een expeditieboot. Op dat moment is het getijde eb. Bij eb komen de Grizzlys naar het lage water om er voedsel te zoeken. En we hebben geluk! De Grizzlys die zich aan ons laten zien proberen we zo mooi mogelijk vast te leggen met onze camera's. Ondertussen vliegen er ook nog wat collibries over ons heen. Geweldig! Onderweg voeren we nog een geslaagde reddingsactie uit om de witte pet die van Niels zijn hoofd waaide uit het water te vissen. We willen natuurlijk niet dat er daar straks een Grizzly beer loopt met een wit petje op zijn hoofd. Aan het einde van middag varen we het kleine haventje van Telegraph Cove weer binnen. We zijn heel voldaan en een geweldige onvergetelijke ervaring rijker.

Dag 10; De reis gaat vandaag van Telegraph Cove naar Nanaimo. Vandaag heb ik de eer om onze 10 cilinder machine te besturen. Kei leuk! Ook nu stoppen we onderweg een paar keer. In Nanaimo staan we op een camping aan het Brannen Lake. Bij aankomst nemen Sophie en Niels een lekkere frisse duik in het water. Ook dat is genieten. Vandaag is onze laatste dag op Vancouver Island. Morgen varen we weer met BC Ferrys naar het vaste land en rijden we naar Whistler.