decockiesincanada.reismee.nl

Dag 6 Tofino, dag 7 van Ucluelet naar Black Creek

Dag 6 Whale watching in Ucluelet en Tofino:. Vandaag begon de zonnige dag bij Jamies Whaling Station. Gekleed in een dik warm en waterdicht oranje pak stapten we aan boort van een Zodiac op zoek de Humpback Whale. Eerst spotten we een paar grote zeearenden, een groep zeeleeuwen en een grote zeeotter. Na wat zoeken en enig geduld zagen we de eerste Humpback Whale. Wat een joekels! Een volwassen Humpback Whale kan wel 14 meter lang worden. Eerst zagen we de Whale een grote fontein het water uit blazen daarna zagen we zijn grote lijf en staart. Ongelooflijk mooi! Een keer kwam hij met zijn lijf hoog uit t water. Alles gaat heel snel en het is nog knap lastig om er een mooi plaatje van te schieten. We hebben ontzettend genoten van de drie uur durende Zodiac ervaring. Daarna zijn we door gereden naar Tofino. Tofino heeft veel kleine baaien en is een populaire plaats voor surfers vanwege de perfecte golven. Het water van de Pacific Ocean is slechts 15 graden maar onze Niels liet zich vandaag van zijn stoerste kant zien.

Dag 7 Surfen en we rijden van Ucleulet naar Black Creek: Vandaag gaan eerst Sophie en Niels nog even surfen op de golven van de Pacific Ocean in Wickannish Bay. Ze krijgen les van Brandon een surfleraar van onze camping genaamd Surf Junction Campground. Dat was echt zo gaaf (volgens Sophie en Niels). Een vinkje op de bucketlist van Sophie en Niels kan worden gezet. Daarna reden we naar het MacMillan Provincial Park waar we stopte bij het zogenaamde Cathedral Cove een eeuwenoud regenwoud met de grootste en oudste boom soort van Canada de Douglas spar. De oudste boom is zo'n 800 jaar oud. Cathedral Cove behoord tot de lijst van zeven Canadese wonderen. Op de foto staan Sophie en Niels voor een 800 jaar oude boom van 9 meter omtrek en 78 meter hoog. In de middag komen we aan op de camping in Black Creek waar we een lekkere frisse duik in het zwembad nemen. Het begint een traditie te worden dat Niels savonds een houtvuurtje maakt en Marsmallows roostert. Heerlijk! Deze vakantie is nu al zo bijzonder, en dan zijn we nog niet eens op de helft.

Natuurlijk hebben we ook mooie foto's bij dag 6 en 7. Het lukt op deze camping niet om ze te uploaden. Ik probeer het later op de dag onderweg nog een keer.

Monique en Rob.

Prachtig om te lezen en zo een stukje mee te mogen reizen.

pa en ma opa en oma

Prachtige foto's wij zijn er blij mee en mooi zijn je verhalen.