decockiesincanada.reismee.nl

Dag 3, 4 en 5 Canada

Dag 3 (Camper ophalen): Vandaag hebben we de camper opgehaald bij Fraserway RV. Een gloednieuwe 10 cilinder, wat een gaaf ding! Na alle officiele handelingen en het inruimen van ons tijdelijk verblijf gaan we op pad over de Canadian Highway1 richting de BC Ferries in Tsawwassen. Daar rijden we de veerboot op. Na 1 uur en 45 minuten varen bereiken we Vancouver Island. Het is zo'n 26 graden en het zonneteje schijnt. We overnachten op camping Oceanside RV resort we hebben daar een topplekje met zicht op het water. S'avonds lopen we langs het water. Op de rotsen spotten we een aantal zeeotters die een samen een net gevangen visje delen. Het is nu al zo mooi en dit is noog maar het begin van onze vakantie.

dag 4 (Orka whalewatchtour - Victoriastad): Vandaag staan we op tijd op omdat we deelnemen aan een Orka whalewatch tour in Victoria. Victoria is de hoofdstad van Vancouver Island en is haast nog meer Engels dan Engeland zelf. We boffen want het is wederom schitterend weer. De boottocht duurt ongeveer 3 uur. We hebben geluk! Een paar Orka's laten zich zien. Onderweg zien we ook nog heel wat zeehonden. Na de boottocht bekijken we Victoria, we nemen een boottaxi terug naar de parkeerplaats waar onze camper staat. De dag is vol als we weer terug rijden naar onze camping. We zijn moe maar voldaan.

Dag 5 (naar Ucleulet) Vandaag verlaten we de camping Oceanside resort. We rijden ongeveer 290 kilometer naar Ucluelet. Onderweg stoppen we in de plaats Duncan. Duncan staat bekend om de vele houten totempalen. Het is een beetje toeristisch maar wel leuk om gezien te hebben. Na Duncan stoppen we in Chemainus. Het dorpje heeft ruim veertig muurschilderingen, deze stukjes streetart vertellen de geschiedenis van Canada. Onderweg genieten we van de prachtige natuur. S'avonds komen we aan op de Surf Junction Campground. Bij onze camperplaats is een vuurplek. We maken een heerlijk vuurtje en bbq-en tot het donker is. Op deze camping mag je geen eten buiten de camper bewaren omdat de beren hierop af komen. Dus, alles goed opruimen voordat we gaan slapen.

pa en ma opa en oma

Wij genieten van het reis verslag en de foto die je erbij stuurde.

Ton,Petra,Sophie en Niels de Cock

Er volgen nog meer foto's maar de wifi werkt hier niet goed. Ik ga nu slapen. Het is nier nu bijna 01:00 uur. Ik probeer morgen de andere fotos erbij te zetten.

Monique en Rob.

Wat ee prachtige verhalen en een gave camper. Jullie zullen elke avond wel vol zitten van alles wat je die dag hebt gezien.
Grt uit het warme Italië.

Miranda van Poppel

Wat prachtig! Benieuwd naar de komende reisverhalen en foto's

Jan en Charlotte

Mooie foto's leuk om jullie reis zo mee te lezen, dan heb ik ook een beetje vacantie?

Amber, Jeroen, Linde en Splinter

Superleuk om op deze manier mee te lezen en te zien wat jullie allemaal beleven, gaaf hoor! Heel veel plezier nog verder!

Hoi Petra, Ton, Sophie en Niels,
Wij zijn gisteravond teruggekomen uit de Jura. Daar lukte het mij niet om jullie reisverslag te openen en te volgen, maar nu ben ik helemaal bij! Marjolein en Annemiek hadden al wat plaatjes gezien via Instagram van Sophie en Niels. Ziet er fantastisch mooi uit! Ik hoop dat jullie genieten van alles wat jullie zien. Lijkt me supergaaf: een wasbeer tegen komen in het wild (liever een wasbeer dan een grizzly-beer, trouwens) en een orka spotten in de open zee, lijkt me helemaal geweldig!

Groetjes,

Alida

Ahum...ik word hier gecorrigeerd door Annemiek. Ik zag de camper voorbij komen op snapchat. :) :) :)
Groetjes,

Ton,Petra,Sophie en Niels de Cock

Haha, fijn dat jullie weer terug thuiis zijn. Ik hoop dat jullie ook een fijne vakantie hebben gehad. Ik ga zo weer een nieuwverhaal schrijven en fotos plaatsen. Als de wifi op dezecamping een beetje meewerkt zijn jullie zo weer op de hoogte.

Marianne v d Dries

Jullie hebben een prachtige vakantie.
Je beleeft het helemaal mee hoe jij het beschrijft. Lekker genieten.